Picture2 resized

Πως θα ανεβάσετε την διάθεση σας όταν είναι πεσμένη;

Samantha Clayton, OLY, ISSA-CPT – Vice President, Worldwide Sports Performance and Fitness, Herbalife Nutrition

Διανύουμε μια αγχωτική περίοδο. Πολλοί άνθρωποι αγωνίζονται να κατακτήσουν την τεχνική για την εργασία από το σπίτι, ενώ παράλληλα προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην κατ’ οίκον εκπαίδευση και τις ανάγκες της οικογένειας. Με τόσους ανθρώπους στο ίδιο σπίτι, είναι συχνά δύσκολο να βρεθεί χρόνος για τον εαυτό μας, κάτι που μας εξουθενώνει. Όταν δεν έχουμε μεγάλα αποθέματα ενέργειας, αυτό επηρεάζει πόσα μπορούμε να δώσουμε στους άλλους και, κυρίως, στον εαυτό μας. Όταν παρέχω διατροφική καθοδήγηση είτε σε εργαζομένους σε όλον τον κόσμο, είτε σε έναν επαγγελματία αθλητή είτε στην οικογένεια και τους φίλους μου, γνωρίζω πόσο σημαντικό είναι να έχουμε δύναμη σε δύσκολες στιγμές. Σε εποχές όπως αυτές, όταν νιώθουμε πολύ εξαντλημένοι, πρέπει να θυμόμαστε να φροντίζουμε τον εαυτό μας. Παρακάτω θα βρείτε 5 συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τα πάντα, από το να φρεσκάρετε τις γνώσεις σας στην άλγεβρα μέχρι το να συμμετάσχετε για ακόμη μια φορά σε μια επαγγελματική τηλεδιάσκεψη.

Κινηθείτε περισσότερο

Ανάμεσα σε όλες τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουμε για να φροντίσουμε τον εαυτό μας και την οικογένειά μας, το να βρίσκουμε χρόνο για άσκηση μπορεί κάποιες φορές να μένει εκτός λίστας. Η κίνηση απελευθερώνει ενδορφίνες, που επηρεάζουν θετικά τη διάθεσή μας και μας βοηθούν να ξαναβρούμε την ενέργειά μας. Χωρίς τη δυνατότητα επίσκεψης ενός γυμναστηρίου ή φυσικής παρακολούθησης μαθημάτων γυμναστικής, πολλοί αισθάνονται ότι δεν έχουν πια ομάδα υποστήριξης για να τους παρακινεί. Στο ίντερνετ υπάρχουν διαθέσιμα διαδικτυακά μαθήματα, πολλά από τα οποία προσφέρονται δωρεάν —από yoga μέχρι Pilates, προπόνηση ενδυνάμωσης και aerobic. Επίσης, το καθημερινό περπάτημα, ποδηλασία ή τρέξιμο προτού ξυπνήσει η οικογένεια μπορεί να ανεβάσει τη διάθεσή σας και να σας βοηθήσει να αδράξετε την ημέρα. 

Τραφείτε καλά

Το φαγητό είναι καύσιμο και προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια για να υποστηρίξουμε τον οργανισμό μας. Οι έρευνες δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας αυξάνονται οι πωλήσεις ανθυγιεινών σνακ, καθώς οι άνθρωποι προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα τρώγοντας λιχουδιές που προηγουμένως απέφευγαν. Αν και δύσκολο, είναι σημαντικό να επιδιώκουμε μια ισορροπημένη διατροφή που μας εξασφαλίζει τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε για τις καθημερινές μας δραστηριότητες και συμβάλλει στην προώθηση και διατήρηση της καλής υγείας. Οι υγιεινές τροφές εξασφαλίζουν στο σώμα μας τα θρεπτικά συστατικά, τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Προσθέστε στη διατροφή σας θρεπτικά ροφήματα με πρωτεΐνη —ένας υγιεινός και πεντανόστιμος τρόπος να αποκτήσετε ενέργεια. Και για να παρακινήσετε και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς σας, μετατρέψτε την υγιεινή διατροφή σε συνήθεια όλων, μέσα από δημιουργικές συνταγές που παράλληλα προσφέρουν πολλά θρεπτικά οφέλη.

Κοιμηθείτε έξυπνα

Ο ύπνος είναι βασικός για να ανακτήσουμε τη χαμένη μας ενέργεια. Σε περιόδους άγχους, συχνά οι άνθρωποι δυσκολεύονται να κοιμηθούν. Η δημιουργία ενός κατάλληλου χώρου είναι πολύ σημαντική για τον καλό ύπνο και ξεκινά από ένα σκοτεινό δωμάτιο χωρίς περισπασμούς. Αν μπορείτε, κρατήστε το υπνοδωμάτιό σας αποκλειστικά για τον ύπνο, ώστε να μην μπαίνετε στον πειρασμό να εργαστείτε ή να ασχοληθείτε με κάποιο χόμπι. Κάντε ένα διάλειμμα από τον ψηφιακό κόσμο, αφήνοντας τις ηλεκτρονικές συσκευές σας σε ένα άλλο δωμάτιο όταν πηγαίνετε για ύπνο. Όπως κάνουν πολλοί γονείς για τα μωρά τους, δημιουργήστε ένα τελετουργικό ύπνου: ένα ζεστό μπάνιο, ένα καλό βιβλίο, ένα φλιτζάνι τσάι και σβήσιμο των φώτων.

Διατηρήστε την επικοινωνία

Ακόμα κι αν συνομιλείτε με την οικογένεια και τους συναδέλφους σας μέσω βίντεο, τίποτα δεν συγκρίνεται με το να μιλήσετε με έναν καλό φίλο ή μακρινό συγγενή για να γελάσετε και να κουβεντιάσετε. Η επικοινωνία είναι καλή για την υγεία μας και μας βοηθά να μένουμε ακέραιοι σε δύσκολες εποχές. Είτε μιλάτε στο τηλέφωνο, στέλνετε μηνύματα, συζητάτε ή γράφετε ένα γράμμα σε έναν παλιό συμμαθητή, η επικοινωνία με άτομα που ανεβάζουν τη διάθεσή σας συμβάλλει στην ευεξία σας και σας αναζωογονεί.

Προγραμματίστε χρόνο για τον εαυτό σας

Με τόσους ανθρώπους μέσα στο ίδιο σπίτι, πολλοί άνθρωποι λαχταρούν μερικές στιγμές μοναξιάς. Το να προγραμματίζετε να περάσετε χρόνο μόνοι, ακόμα και για 30 λεπτά, θα επηρεάσει θετικά τη διάθεση και την ενέργειά σας. Κάντε μια βόλτα στο δάσος ή εξερευνήστε μια άλλη γειτονιά. Βρείτε χρόνο για να πάτε στο δωμάτιό σας, κλείστε τα φώτα και πάρτε μια βαθιά ανάσα ή πιάστε ένα βιβλίο και καθίστε σε ένα ήσυχο σημείο για να απολαύσετε τη μοναξιά σας. Περισσότερο από ποτέ, τώρα χρειάζεστε χρόνο για να χαλαρώσετε, να γεμίσετε τις μπαταρίες σας ή απλώς να ονειροπολήσετε. 

Όταν οι καιροί είναι δύσκολοι, πρέπει να είμαστε επιεικείς με τον εαυτό μας. Ο καλύτερος τρόπος για να ξαναβρείτε τη χαμένη σας ενέργεια όταν η διάθεσή σας είναι πεσμένη είναι να θέτετε προτεραιότητες και να φροντίζετε να παραμένετε ψυχικά και σωματικά υγιείς. Από την υγιεινή διατροφή και άσκηση μέχρι τον χρόνο για τον εαυτό σας ή το γέλιο με την παρέα ενός φίλου, ο οργανισμός μας χρειάζεται βοήθεια για να ξαναγεμίσει ενέργεια.  

Comments are closed.