Fine_tune_immune_system_1400x700

Βοηθήστε το ανοσοποιητικό σας!

Το φθινόπωρο τα φύλλα πέφτουν, η μέρα μικραίνει…και αρχίζουν να μας επισκέπτονται ο βήχας και το κρυολόγημα. Υπάρχουν όμως και καλά νέα: μπορείτε να υποστηρίζετε τη λειτουργία του ανοσοποιητικού σας συστήματος σε κάθε γεύμα, προετοιμάζοντας τον οργανισμό σας για τις πιο κρύες περιόδους του έτους. Πώς; Συμπεριλαμβάνοντας στην καθημερινή σας διατροφή ποικιλία τροφών και διατηρώντας έναν υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής.

Με απλά λόγια, το ανοσοποιητικό σύστημα είναι η «πανοπλία» του οργανισμού σας, η οποία είναι πάντα έτοιμη να σας προστατέψει εντοπίζοντας ιούς, βακτήρια και παράσιτα ή άλλες απειλές και επιχειρώντας να εξουδετερώσει την απειλή με διάφορους τρόπους, όπως μέσω της παραγωγής αντισωμάτων. Για να λειτουργεί όπως πρέπει, η πανοπλία αυτή πρέπει να ενισχύεται από μια ισορροπημένη και πλούσια διατροφή. Παρακάτω θα βρείτε δύο απλούς τρόπους για να στηρίζετε τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού σας, απλώς και μόνο μέσω της διατροφής:

Τρώτε φρούτα και λαχανικά πλούσια σε μικροθρεπτικά συστατικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά μπορεί να περιέχουν μικροθρεπτικά συστατικά που λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά*, τα οποία συμβάλλουν στην προστασία ιστών και κυττάρων από τις βλάβες που προκαλούνται κατά την κανονική, καθημερινή λειτουργία του μεταβολισμού μας, και έτσι παίζουν ρόλο στο πόσο καλά νιώθουμε. Για παράδειγμα, η βιταμίνη C και ο χαλκός βοηθούν στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες.

Σας προτείνουμε: μπρόκολα, ντομάτες, κολοκύθες, καρότα, σπανάκι, φρούτα του δάσους

Ενισχύστε τη λειτουργία του εντέρου σας με τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες

Το πεπτικό σας σύστημα παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς φιλοξενεί τρισεκατομμύρια βακτήρια που επιτελούν ζωτικές λειτουργίες όπως η υποβοήθηση της πέψης των ινών, η παραγωγή βιταμινών K και B12 και η προστασία του εντέρου από επιβλαβή βακτήρια. Ορισμένες ίνες που περιλαμβάνονται στη διατροφή μας ζυμώνονται από τα βακτήρια του εντέρου. Εν συνεχεία, οι ίνες αυτές μετατρέπονται σε μεταβολίτες, όπως τα λιπαρά οξέα βραχείας αλύσου [1]. Αφετέρου, ίνες όπως εκείνες της βρώμης συμβάλλουν στην αύξηση του όγκου των κοπράνων [2, 3].

Σας προτείνουμε: ψωμί ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, δημητριακά, φακές, μήλα ή λιναρόσπορο

Δείτε τι μπορείτε να προσθέσετε στο επόμενο γεύμα σας για να ενισχύσετε τον οργανισμό σας και τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού σας συστήματος αυτό το φθινόπωρο.

*Οι βιταμίνες C και E, ο ψευδάργυρος και το σελήνιο συμβάλλουν στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες.

Comments are closed.