34_Seamless_10534-WP

Πώς να διατηρήσετε απασχολημένο το μυαλό σας: 4 ασκήσεις που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι!

Η υγεία του εγκεφάλου έχει τέσσερις διακριτές συνιστώσες: την προσοχή, τη μνήμη, τη γνωστική λειτουργία και τη διάθεση. Για να μπορέσει μια άσκηση να διεγείρει αρκετά τον εγκέφαλό σας ώστε να τον «γυμνάσει», πρέπει να είναι πρωτότυπη και περίπλοκη ώστε να εμπλέκει πολλές περιοχές του εγκεφάλου.

Η πρόοδος στην εγκεφαλική απεικόνιση έχει επιτρέψει στους επιστήμονες να εξετάσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου την ώρα που εκτελεί εργασίες, ώστε να διαπιστώσουν ποιες περιοχές του εγκεφάλου εμπλέκονται κάθε φορά. Σας προτείνουμε ορισμένες διασκεδαστικές δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν τον εγκέφαλο να παραμείνει δραστήριος, κάτι που ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι μπορεί να μειώσει τους κινδύνους που επιφέρει η γήρανση στην εγκεφαλική λειτουργία:

«Νευροβικές» ασκήσεις

Ο συγκεκριμένος όρος (neurobic) εφευρέθηκε από το νευροβιολόγο Lawrence Katz και περιγράφει τις νοητικές ασκήσεις που ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία χρησιμοποιώντας και τις πέντε αισθήσεις με νέους και πρωτότυπους τρόπους. Οι συγκεκριμένες ασκήσεις είναι εξαιρετικές γιατί ενεργοποιούν τη δημιουργία νέων συνάψεων μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων. Για να ξεκινήσετε, δοκιμάστε τις ακόλουθες ασκήσεις:

Αλλάξτε χέρι

Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε το μη κυρίαρχο χέρι σας για να βουρτσίσετε τα δόντια σας, να κρατήσετε το πιρούνι ή να μετακινήσετε το ποντίκι του υπολογιστή.

Διαβάστε βιβλία φωναχτά

Η εγκεφαλική απεικόνιση έχει δείξει ότι όταν κάποιος διαβάζει από μέσα του, λέει φωναχτά ή ακούει την ίδια λέξη, φωτίζονται αντίστοιχα τρεις διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου του.

Ασχοληθείτε με τη μακροχρόνια εκμάθηση μιας νέας δεξιότητας

Η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων είναι πάντα καλή ιδέα, όμως δεν είναι το ίδιο να μάθετε να μαγειρεύετε ένα καινούριο πιάτο με το να μάθετε να μιλάτε μια ξένη γλώσσα ή να παίζετε ένα μουσικό όργανο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η εκμάθηση μιας νέας και περίπλοκης δεξιότητας για μεγάλο χρονικό διάστημα ωφελεί εξαιρετικά τον εγκέφαλο που βρίσκεται σε διαδικασία γήρανσης Η εκμάθηση ξένων γλωσσών ή μουσικών οργάνων αποτελούν σπουδαία εγχειρήματα γιατί παρέχουν πάντα περιθώρια εξέλιξης ή τελειοποίησης.

Κάντε διαλογισμό

Ίσως να απορείτε για ποιο λόγο θεωρείται ότι η χαλάρωση γυμνάζει το μυαλό. Φανταστείτε το εξής: ο εγκέφαλός σας είναι μια μηχανή που δεν σταματά ποτέ να σκέφτεται, γι’ αυτό και η άσκηση ελέγχου σε αυτή τη συνεχή ροή σκέψεων είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα που μπορείτε να δοκιμάσετε. Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας, ο διαλογισμός μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα του μυαλού να επεξεργάζεται πληροφορίες και να επιβραδύνει, να εμποδίσει ή ακόμη και να αναστρέψει τις αλλαγές που συντελούνται στον εγκέφαλο λόγω της φυσιολογικής γήρανσης.

Μην ξεχνάτε ότι οι ασκήσεις αυτές καλό είναι να συνοδεύονται από υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή και τακτική σωματική άσκηση: η υιοθέτηση πολλών υγιεινών συνηθειών που συντελούν στην καλή υγεία της καρδιάς και του μυαλού -σε αντιδιαστολή με την υιοθέτηση μόνο μίας- ενισχύει σημαντικά τη συνολική υγεία του εγκεφάλου.

Comments are closed.